NS International ook te bereiken via WhatsApp

19 februari 2016 | Door redactie

NS International staat passagiers die buiten Nederland reizen vanaf nu ook bij via WhatsApp. Het was al mogelijk om contact op te nemen met NS International via Facebook en Twitter. Het gaat om een proef van twee maanden, waarbij passagiers via WhatsApp rechtstreeks contact hebben met een NS International-medewerker.

Tijdens de proefperiode kunnen passagiers van NS International 24 uur per dag, zeven dagen per week met een medewerker whatsappen. Goed om te weten bij het voorbereiden van een zakenreis. Dit kan zowel in het Nederlands als het Engels. Klantenservice via WhatsApp is een uitdaging, maar volgens NS International is het laagdrempeliger dan bellen en biedt het ook meer privacy. Daarnaast hebben (zaken)reizigers in het buitenland vaak nét iets meer behoefte aan raad en daad, dus klantcontact via WhatsApp kan aanvulling zijn. Zoals gezegd kunnen reizigers met een binnenlands treinticket niet deelnemen aan de proef.

Reisinformatie via WhatsApp

Het klantcontact via WhatsApp is mogelijk vanaf het moment dat u een ticket boekt totdat de internationale bestemming is bereikt. Vlak voor vertrek stuurt NS International een e-mail met op maat gesneden reisinformatie. Daarin staat ook het 06-nummer waarnaar u kunt whatsappen. Telefoonnummers van klanten worden na het klantcontact niet gebruikt voor andere doeleinden.