Overstappen op elektronisch factureren

Elektronisch factureren of e-facturering kunt u op verschillende manieren invoeren. De gemakkelijkste wijze is in principe een e-mail waarbij de factuur in pdf-formaat als bijlage is toegevoegd. De meest vergaande vorm van e-facturering is de uitwisseling van gegevens tussen uw boekhoudpakket en het boekhoudpakket van de klant. Met deze checklist kunt u nagaan waar u op moet letten als u overstapt op e-facturering.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Checklist - MS Word - 84.12 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:
Debiteurenbeheer
36 tools
Verkoopzaken
26 tools
Incasso
14 tools

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Factureren met BTW-berekening
    • Videocollege 24 minuten

    Bij eigentijds ondernemen zijn facturen nauwelijks meer weg te denken. Een goede factuur moet aan bepaalde eisen voldoen. Wat zijn die eisen? Waarom komt het hier op zorgvuldigheid...

  • Aandachtspunten voor de BTW-aangifte
    • Videocollege 12 minuten

    Als u ondernemer voor de BTW bent, moet u in de meeste gevallen periodiek aangifte doen. De meeste BTW-ondernemers moeten per kwartaal hun aangiften indienen. Het is van groot belang...

Heeft u een vraag over Facturen?

Jeroen Hettema

Adviseur financiële administratie, fiscale zaken en non-profit

Finovion
Adviseur is nu beschikbaar