Onze ondernemingsraad (OR) loopt regelmatig tegen het probleem aan dat we alleen vage antwoorden krijgen op onze vragen aan de bestuurder. Hierdoor hebben we onvoldoende...
WhatsApp is laagdrempelig, snel en efficiënt. Daarom leek de app ons bij uitstek geschikt om in te zetten als zakelijk communicatiemiddel voor werknemers. Echter,...
We krijgen vaak te maken met offertes van verschillende leveranciers. Het valt op dat de manier waarop ze de prijzen presenteren nogal verschilt. Is daar een reden voor?...
Ik krijg op de verslagen en rapporten die ik schrijf vaak de feedback dat ik te veel de lijdende vorm gebruik. Wat is daar nou eigenlijk zo problematisch aan? Allereerst:...
We willen graag een goed verslag van onze afdelingsvergaderingen. Is het dan handiger om de notulen te laten maken door een deelnemer van de vergadering of iemand anders...
Overleggen verlopen in onze organisatie vaak nogal rommelig. En nu steeds meer vergaderingen digitaal plaatsvinden, wordt het er niet beter op. Hoe brengen we wat meer...
We willen in het komende online overleg een externe deskundige uitnodigen. Heeft u hiervoor wat tips? Soms kan inderdaad nodig zijn om een externe uit te nodigen bij...
Soms is het praktisch om het e-mailadres van een uit dienst tredende werknemer nog een paar maanden aan te houden. Is dat toegestaan? Het aanhouden van een zakelijk e-mailaccount...
De communicatie via WhatsApp is niet meer weg te denken uit onze organisatie. Hoe maken wij back-ups van specifieke gesprekken? U kunt WhatsApp-gesprekken opslaan in...
Ondanks allerlei boekhoudpakketten en softwarehulp krijgen we ontzettend veel mailtjes op de financiële administratie. Hoe bieden we dit het hoofd? Doordat bijna...