We zijn onze personeelsdossiers aan het opschonen. Hoe lang moeten we de verslagen van functionerings- en beoordelingsgesprekken bewaren? Sinds 25 mei 2018 moet uw organisatie...
In sommige organisaties bepaalt niet de leidinggevende, een andere eindverantwoordelijke of de cao het salaris, maar de collega’s onderling. Het beloningssysteem...
Helaas hebben wij het functioneren van een werknemer met een onvoldoende moeten beoordelen. Deze werknemer is het daar niet mee eens en weigert daarom het beoordelingsformulier...
Binnen onze organisatie zijn we bezig met het opzetten van een proces om het functioneren van onze werknemers te beoordelen. We komen allerlei termen tegen: kennis, vaardigheden,...
Een ontslagen werknemer vraagt de organisatie om een getuigschrift. Moeten wij hierin negatieve informatie over de werknemer weglaten, of zijn we juist verplicht die...
In onze organisatie willen we graag dat werknemers zich continu ontwikkelen. We hebben daarom het persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) geintroduceerd. Onze leidinggevenden...
Als we competentiemanagement willen invoeren in de organisatie om vaardigheden en talenten van werknemers beter te ontwikkelen, waar moeten we dan op letten? Het doel...
In onze organisatie staat een werknemer bekend als ‘lastig om mee te werken’. Hoe kan ik het beste in gesprek gaan met deze persoon? Regelmatig zult u in...
Zijn er verschillende methoden om een beoordelingsgesprek te voeren en wat zijn daarvan de voor- en nadelen? Grofweg kunt u voor een beoordelingsgesprek kiezen uit drie...