Xing beter voor Duitse markt dan LinkedIn

26 april 2019 | Door redactie

Organisaties die zaken doen met Duitse B2B-klanten hebben eigenlijk niet genoeg aan aanwezigheid op LinkedIn. In Duitssprekende landen is dat namelijk niet het grootste zakelijke sociale netwerk: dat is Xing. Het is dus belangrijk ook hier een profiel te hebben.

Organisaties die actief zijn in de B2B-sector kunnen in Nederland prima uit de voeten met een profiel op de netwerksite LinkedIn. Dit is hier veruit het grootste zakelijke socialmediaplatform. Maar dit ligt anders voor organisaties die ook actief zijn op de Duitse B2B-markt. Daar is LinkedIn namelijk niet het dominante platform, maar Xing. Volgens duitsemarkt.nl bestreek LinkedIn begin 2018 met 11 miljoen gebruikers iets minder dan de helft van de zakelijke netwerkmarkt in Duitsland. Het van oorsprong Duitse Xing heeft 13 miljoen gebruikers en neemt dus de grootste helft van de markt voor zijn rekening. Serieus zaken doen in Duitsland betekent dus ook een profiel aanmaken op Xing.

Gratis basisprofiel

Xing is vooral groot in de Duitssprekende Europese landen, de zogenoemde DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland). Ook op Xing is een gratis basisprofiel aan te maken, maar voor het gebruik van aanvullende tools is het nodig betalend lid te worden. Verder ziet Xing streng toe op de privacy van de gebruikers en op het voorkomen van spammen. Natuurlijk moeten Duitse klanten in het Duits worden benaderd, maar Xing ondersteunt wel Nederlands en Engels als taal.

Bijlagen bij dit bericht

Netwerken
E-learning | VideoCollege 21 minuten