Vette onvoldoende voor de Belastingtelefoon

De Belastingtelefoon krijgt voor de vierde keer een onvoldoende van de Consumentenbond. Ze scoort zelfs nog slechter dan in 2014, toen was het cijfer een 4,6, nu komt het uit op een 4.

23 februari 2016 | Door redactie

De Consumentenbond checkt ieder jaar de kwaliteit van de Belastingtelefoon. In november 2015 belde zij honderd keer met tien vragen. De staatssecretaris van Financiën gaf na het vorige onderzoek aan dat moeilijkere vragen sneller zouden worden doorgezet naar interne specialisten. Dit gebeurde ook in dit onderzoek maar bellers kregen daardoor niet vaker het goede antwoord.

Op site Belastingdienst antwoorden te vinden

Verder was beloofd, na de vorige onderzoeken, dat de antwoorden op eenvoudigere vragen te vinden zouden moeten zijn op de site van de Belastingdienst. Sommige van de door de Consumentenbond gestelde vragen zijn daar nu inderdaad goed terug te vinden, maar de medewerkers van de Belastingtelefoon wezen slechts vier keer op deze vindmogelijkheid.

Vragen over uw aangifte, kunt u gratis stellen aan de adviseurs van de adviesdesk. U ontvangt binnen één werkdag een reactie en binnen vijf werkdagen een antwoord op maat.  Stel direct uw vraag.