Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van  te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

U gaat online verkopen? Zorg dat u de juridische slangenkuil overleeft

Webwinkel 6 minuten | 23-06-2020

Hoewel Nederland niet compleet op slot is gegaan vanwege het coronavirus, heeft ook de ‘slimme lockdown’ veel ondernemers richting online ha...

Het inzetten van sociale media voor uw organisatie

Marketing 6 minuten | 09-06-2020

Bijna elke organisatie is vandaag de dag online vindbaar en te benaderen via een of meerdere socialemediakanalen. En dat is niet heel gek, w...

Gamification: spelenderwijs informatie en kennis overdragen

Opleiding en ontwikkeling 6 minuten | 28-05-2020

Mensen associëren ‘spelen’ met leuke momenten uit hun jeugd. Waarom stoppen we daar dan mee als we ouder zijn? Spelen is een krachtige manie...

Infographics

No budget- en low budget-marketing

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Niet ieder bedrijf heeft gigantische marketingbudgetten tot zijn beschikking. Onderstaande technieken zijn bruikbaar voor ieder bedrijf met geen of weinig budget.

Marktonderzoek, mondeling of schriftelijk?

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Als u marktonderzoek wilt doen, kunt u uw klanten mondeling of schriftelijk (laten) ondervragen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

E-learning

Overtuigend schrijven voor het web deel 4
Videocollege
23 minuten
12-11-2014
Overtuigend schrijven voor het web deel 3
Videocollege
13 minuten
12-11-2014

Vraag en antwoord

Is de ‘net promotor score’ een betrouwbaar meetinstrument om klantloyaliteit te meten?
De net promotor score (NPS) is een gangbare marktonderzoekstechniek om klantloyaliteit te meten, zowel in de B2Cals B2B-markt. Met dit meetinstrument hoeft u respondenten niet (meer) op te zadelen met ellenlange vragenlijsten. Aanbevelen bij anderen Er wordt simpelweg gevraagd hoe waarschijnlijk... Lees het hele antwoord