Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van  te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

De gevolgen van de wijziging van de telecommunicatiewet

Fondsenwerving 6 minuten | 15-07-2021

U kent het waarschijnlijk wel, telefoontjes van bedrijven die u iets willen verkopen, zoals energie, verzekeringen en abonnementen. De non-p...

Sterk merk door focus op de karaktereigenschappen van uw organisatie

Fondsenwerving 5 minuten | 25-08-2020

Heeft u de afgelopen dagen een fondsenwervende uiting gezien? Waarschijnlijk wel. Weet u ook nog van welke organisatie deze was? Waarschijnl...

De regels rondom gebruik van cookies op de website van uw organisatie

Websitebeheer 6 minuten | 08-07-2020

Online organisaties maken meer en meer gebruik van technologie om inzicht te krijgen in het (koop)gedrag van consumenten. Door ‘cookies’ te...

Infographics

Videocontent delen, de voor- en nadelen

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Bedrijfsfilmpjes, instructievideo's, inspirerende filmpjes of good oldfashioned reclame: met videocontent kunt u mensen aan uw organisatie binden en hen tot actie bewegen....

Vergelijkende reclame

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Vergelijkende reclame is in principe toegestaan, maar het moet wel aan verschillende voorwaarden voldoen. Rechts ziet u voorbeelden die niet door de beugel kunnen, want...

No budget- en low budget-marketing

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Niet ieder bedrijf heeft gigantische marketingbudgetten tot zijn beschikking. Onderstaande technieken zijn bruikbaar voor ieder bedrijf met geen of weinig budget.

Marktonderzoek, mondeling of schriftelijk?

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Als u marktonderzoek wilt doen, kunt u uw klanten mondeling of schriftelijk (laten) ondervragen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

E-learning

Overtuigend schrijven voor het web deel 1
Videocollege
19 minuten
12-11-2020
Overtuigend schrijven voor het web deel 2
Videocollege
24 minuten
12-11-2020

Vraag en antwoord

Is de ‘net promotor score’ een betrouwbaar meetinstrument om klantloyaliteit te meten?
De net promotor score (NPS) is een gangbare marktonderzoekstechniek om klantloyaliteit te meten, zowel in de B2Cals B2B-markt. Met dit meetinstrument hoeft u respondenten niet (meer) op te zadelen met ellenlange vragenlijsten. Aanbevelen bij anderen Er wordt simpelweg gevraagd hoe waarschijnlijk... Lees het hele antwoord