Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van  te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

De gevolgen van de wijziging van de telecommunicatiewet

Goede doelen 6 minuten | 15-07-2021

U kent het waarschijnlijk wel, telefoontjes van bedrijven die u iets willen verkopen, zoals energie, verzekeringen en abonnementen. De non-p...

Voor een goede website is programmeren niet per se nodig

Marketing 5 minuten | 30-12-2020

Welke organisatie kan nog zonder een website? Communiceren via internet is belangrijk, zelfs min of meer noodzakelijk om niet buiten de boot...

Sterk merk door focus op de karaktereigenschappen van uw organisatie

Goede doelen 5 minuten | 25-08-2020

Heeft u de afgelopen dagen een fondsenwervende uiting gezien? Waarschijnlijk wel. Weet u ook nog van welke organisatie deze was? Waarschijnl...

Infographics

Voorbereiding open dag

Marketing Publicatiedatum 15-08-2019

Met het plannen van een open dag moet u ruim op tijd beginnen. Hier een aantal belangrijke stappen in het traject.

Persconferentie

Marketing Publicatiedatum 15-08-2019

Een complex onderwerp, belangrijk nieuws dat veel mensen aangaat of gewoon een productpresentatie: er zijn verschillende redenen om een persconferentie te beleggen. Waar...

Videocontent delen, de voor- en nadelen

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Bedrijfsfilmpjes, instructievideo's, inspirerende filmpjes of good oldfashioned reclame: met videocontent kunt u mensen aan uw organisatie binden en hen tot actie bewegen....

Vergelijkende reclame

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Vergelijkende reclame is in principe toegestaan, maar het moet wel aan verschillende voorwaarden voldoen. Rechts ziet u voorbeelden die niet door de beugel kunnen, want...

E-learning

Overtuigend schrijven voor het web deel 1
Videocollege
19 minuten
12-11-2020
Overtuigend schrijven voor het web deel 2
Videocollege
24 minuten
12-11-2020

Vraag en antwoord

Hoe kan mijn organisatie zich onderscheiden op LinkedIn?
Door een aantal stappen te doorlopen, vergroot u het bereik van uw pagina en de zichtbaarheid onder uw doelgroep. Doelgroep LinkedIn is inzetbaar voor verschillende doeleinden. Netwerken, de naamsbekendheid vergroten, omzet genereren en talent aantrekken, om enkele voorbeelden te noemen.... Lees het hele antwoord