Administratie bij ziekmelding

Als een werknemer zich ziekmeldt, moet de administratie bijgewerkt worden. Er zijn een aantal eisen die aan die administratie gesteld worden, zoals dat het verpleegadres en telefoonnummer van de zieke werknemer bekend moet zijn. Maar ook of de ziekte het gevolg is van een arbeidsongeval. Op deze infographic vindt u terug wat u wel en niet moet administreren en wanneer. Handig overzicht om op te hangen bij uw bureau!

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Infographic - PDF - 0.92 mb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Psychosociale arbeidsbelasting (PSA)
    • Videocollege 12 minuten

    PSA is beroepsziekte nummer één: een derde van het ziekteverzuim in Nederland wordt veroorzaakt door werkgerelateerde psychische klachten. Het is daarom belangrijk dat...

  • Wetgeving bij ziekte en re-integratie
    • Videocollege 13 minuten

    Valt één van uw werknemers uit vanwege langdurige ziekte, dan wilt u natuurlijk het liefst dat hij weer zo snel mogelijk aan de slag gaat. Door de stappen uit de Wet verbetering...

Heeft u een vraag over Ziekteverzuim?

Carlijn Schreuder

Advocaat arbeidsrecht

Marxman Advocaten
Adviseur is nu beschikbaar