Test een strategie: FOETSJE-principe

Bij een planning hoort een strategie. Een strategie geeft als het ware een route aan die wordt afgelegd om op een volgend punt te komen en de doelstelling te halen. In bijvoorbeeld een marketingplan of een SWOT-analyse wordt gebruikgemaakt van strategieën en worden strategieën gekozen om een doel te halen. Daarbij is het belangrijk om de haalbaarheid van strategieën te testen. Haalbaarheid is te toetsen op een aantal verschillende vlakken. Het FOETSJE-principe toont deze vlakken en met deze tool kunt u de haalbaarheid van een strategie eenvoudig toetsen.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Checklist - MS Word - 75.98 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Hoe kom ik aan AdWords-sterren?

    Bij sommige AdWords-advertenties zie ik sterren staan. Die staan voor de goede beoordeling van klanten. Ik zou ook graag klantbeoordelingen in mijn advertentie willen....

  • Wel of niet de concurrent aanvallen?

    Wij zijn in het afgelopen jaar veel klanten verloren aan één concurrent in het bijzonder. Nu ligt er een plan om ons product met dat van de concurrent te...

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

Heeft u een vraag over Marketingkanalen?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar