Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.
Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.
Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Groei komt niet vanzelf. Een werkgever weet dat als opleidingsverantwoordelijke als geen ander. Om de ontwikkeling van het personeel actief...
Wat werknemers ervaren als te hoge werkdruk is subjectief. De beleving van de individuele werknemer speelt hierbij een rol. Het heeft geen z...
Het is bijna weer tijd voor de ramadan. Werknemers die meedoen aan deze islamitische vastenmaand mogen tussen zonsopkomst en zonsondergang n...