Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen. En natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen zoals: luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

 

Tools

Competenties OR-lid
Stappenplannen

E-learning

Competentiemanagement
Videocollege
14 minuten
Publicatiedatum: 15-11-2017

Vraag en antwoord

Waar moet ik op letten bij competentiemanagement?
Het doel van competentiemanagement is dat werknemers gemotiveerd worden om het beste uit zichzelf te halen, waardoor zij beter functioneren en een beter resultaat leveren. Door de nadruk te leggen op zaken die men goed onder de knie heeft of krijgt, ontstaat bovendien een gevoel van waardering.... Lees het hele antwoord