Persoonlijke vaardigheden

Welke functie je ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heb je altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter je dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter je je werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die je van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en je vermogen om je in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor je functioneren, ongeacht je functie. Investeren in je persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Nieuws

Tijdwinst dankzij handige timemanagement-apps

02-04-2025

Door tijd te besparen met timemanagement-apps, houdt de leidinggevende meer tijd over voor extra werk waar hij anders niet aan toe komt. Str...

Luisteren naar werknemers levert geld op

12-03-2025

Staat de leidinggevende niet open voor een gesprek met werknemers, dan kan dat de organisatie duur komen te staan. Het leidt namelijk tot ve...

Excel-formules ook op papier laten zien

06-03-2025

Als werknemers met Excel werken, kan het soms handig zijn om formules in plaats van waarden te printen. Dat is bijvoorbeeld fijn om een nasl...

Wifi voor werknemers? Eerst huiswerk doen!

26-02-2025

Tegenwoordig kunnen werknemers niet meer zonder wifi. En werknemers verwachten overal op kantoor een snelle, stabiele en veilige wifiverbind...