Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.
Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.
Niet iedereen werkt gemakkelijk in pdf-bestanden. Het is vaak zoeken naar manieren om pdf-documenten te lezen, te bewerken en te delen. Maar...
Uit onderzoek zijn vijf tips gekomen die het zogenoemde bedrieger-syndroom (imposter syndrome) tegengaan. Het syndroom schijnt nogal eens vo...
De roep om creativiteit is bij veel organisaties groot. Toch gaan managers lang niet altijd aan de slag met innovatieve ideeën die hun team...
De agenda van Outlook kan er nogal onoverzichtelijk uitzien als u veel afspraken heeft. Door uw afspraken in categorieën onder te verdelen e...