Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Gerelateerde thema's

Leidinggeven

Nieuws

Pdf-pagina’s knippen en apart opslaan

04-09-2024

Niet iedereen werkt gemakkelijk in pdf-bestanden. Het is vaak zoeken naar manieren om pdf-documenten te lezen, te bewerken en te delen. Maar...

Tips om angsten onder controle te houden

28-08-2024

Uit onderzoek zijn vijf tips gekomen die het zogenoemde bedrieger-syndroom (imposter syndrome) tegengaan. Het syndroom schijnt nogal eens vo...

Creativiteit niet verloren laten gaan met ideemanagement

21-08-2024

De roep om creativiteit is bij veel organisaties groot. Toch gaan managers lang niet altijd aan de slag met innovatieve ideeën die hun team...

Geef wat meer kleur aan uw Outlook-agenda

07-08-2024

De agenda van Outlook kan er nogal onoverzichtelijk uitzien als u veel afspraken heeft. Door uw afspraken in categorieën onder te verdelen e...

Recent verschenen

Vergaderen met gezag

checklist | 05-09-2024

Zo bedankt u vrijwilligers voor hun inzet

verdiepingsartikel | 30-07-2024

Hoe kan ik succesvol onderhandelen?

vraag en antwoord | 20-06-2024

Valkuilen voor een succesvol verandertraject

verdiepingsartikel | 08-02-2024

De toepassing van assessments

verdiepingsartikel | 09-01-2024