Welke functie je ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heb je altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter je dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter je je werk kunt doen.
Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die je van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en je vermogen om je in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor je functioneren, ongeacht je functie. Investeren in je persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.
Werknemers moeten doorwerken tot hun AOW-leeftijd. Tegelijkertijd is het lastiger om jong talent te vinden door de aantrekkende economie. Ge...
Van de populaire nieuwsartikelen uit 2024 voor managers en leidinggevenden gingen er veel over zakelijke communicatie en het gebruik van com...
Het jaar loopt bijna ten einde en de feestdagen staan voor de deur. Te midden van alle drukte om de laatste deadlines te halen, berichten di...
Plannen, delegeren, motiveren, communiceren, beoordelen, en ga zo maar door: voor leidinggevenden is het palet aan gewenste vaardigheden bre...