Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Gerelateerde thema's

Leidinggeven

Nieuws

Beoordelen volgens het WAKKER-principe

04-12-2024

Functionerings- en beoordelingsgesprekken moeten zo objectief mogelijk gevoerd worden. De objectiviteit bij dergelijke belangrijke gesprekke...

De zeven hoofddoelen van rapporteren

28-11-2024

Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties en draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Er zijn zeven verschil...

Eisen aan praktijkbegeleider in leerbedrijf

27-11-2024

Bij een erkend leerbedrijf moeten praktijkbegeleiders gekwalificeerd zijn om mbo-leerlingen te begeleiden bij de beroepspraktijkvorming. De...

Makkelijker bij- en omscholen door levenlanglerenkrediet

20-11-2024

Al enige tijd is het levenlanglerenkrediet aan te vragen bij DUO. Met deze lening kan een werknemer les- of collegegeld betalen voor een BOL...

Recent verschenen