Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Gerelateerde thema's

Leidinggeven

Nieuws

Auto van de zaak inleveren bij ziekte

01-05-2024

Voor werkgevers is het vaak de vraag wat er gebeurt met de auto van de zaak op het moment dat een werknemer zich ziek meldt. Mag de werkneme...

Valkuilen voor teamwork omzeilen

24-04-2024

Een team dat goed samenwerkt, kan bergen werk verzetten en innovatieve ideeën bedenken. Teamwork kent echter vijf valkuilen die een goede sa...

Effectieve managers geven ook genoeg complimenten

17-04-2024

Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...

Leiding nemen in een gesprek: samenvatten en reflecteren

10-04-2024

Een gespreksleider is niet continu aan het woord, maar luistert juist ook goed naar zijn gesprekspartner. Daarnaast vat hij regelmatig samen...

Recent verschenen