Webwinkel

Net als andere winkels wil een webwinkel klanten verleiden om te neuzen in het winkelaanbod om vervolgens tot aankoop over te gaan. Maar een webwinkel heeft nog een aantal specifieke aandachtspunten. Zo moet u zorgen dat klanten uw webwinkel vinden in zoekmachines, u moet een digikassa uitzoeken die het beste bij uw wensen en doelen past, en goed nadenken over de manier waarop u klanten online kunt prikkelen. Maar helaas is het niet alles goud dat er blinkt in webwinkelland. Nog regelmatig komen er klachten binnen over hoge of onduidelijke verzendkosten, het tijdstip van afleveren en het niet op voorraad zijn van producten. En wat dacht u van haperende techniek, waardoor een klant zijn online bestelling niet kan afronden? Vervelend voor die klant, maar net zo zeer voor u. Werk aan de webwinkel dus! 

 

Verdiepingsartikelen

U gaat online verkopen? Zorg dat u de juridische slangenkuil overleeft

Webwinkel 6 minuten | 23-06-2020

Hoewel Nederland niet compleet op slot is gegaan vanwege het coronavirus, heeft ook de ‘slimme lockdown’ veel ondernemers richting online ha...

De behandeling van BTW bij een leegstaand bedrijfspand

Aangifte BTW 5 minuten | 26-03-2020

Het is natuurlijk niet te hopen, maar de kans bestaat dat ondernemingen straks onverhoopt hun deuren moeten sluiten. Met de opkomst van webw...

Vraag en antwoord

Is er een informatieplicht voor webwinkels?
Elke eigenaar van een webwinkel is verplicht om op de website bepaalde informatie te verstrekken aan de bezoeker. Een droge opsomming van de informatie die u moet vermelden vindt u gemakkelijk online. Interessanter is het om te weten wat de precieze bedoeling is van deze informatieplicht,... Lees het hele antwoord