Waar mensen samenwerken, kunnen conflicten ontstaan. Dat is niet alleen het geval tussen werknemers onderling. Werknemers kunnen ook een conflict krijgen met hun leidinggevende, met een zakenrelatie of met een klant. Iedereen gaat anders met conflicten om, en het is de kunst om hier goed op in te spelen. Inzicht in verschillende conflictstijlen is sowieso handig. Mensen hebben namelijk vaak een eigen voorkeursstijl die zij van nature het meest gebruiken. Om strategisch met conflicten te kunnen omgaan, is het handig om soms bewust voor een andere stijl te kiezen.
Overigens hoeft een conflict niet altijd negatief te zijn. Als er op een goede manier met het conflict wordt omgegaan, kan dit soms zelfs leiden tot een betere samenwerking.
Als een werknemer zich ziekmeldt zonder echt ziek te zijn, is er een andere oorzaak voor het verzuim. Vaak is er sprake van een onderliggend...
Als er tussen de ondernemingsraad (OR) en bestuurder een geschil ontstaat over bijvoorbeeld het instemmingsrecht of het verloop van een advi...
Staat de leidinggevende niet open voor een gesprek met werknemers, dan kan dat de organisatie duur komen te staan. Het leidt namelijk tot ve...
De manager die met zijn team werkzaamheden tot een goed einde wil brengen, ontkomt niet aan samenwerken. De leidinggevende heeft hierin een...